Idrottspolitisk proposition antagen på Moderaternas årsmöte

I söndags hade Moderaterna på Lidingö årsmöte och i samband med det så antog föreningen en idrottspolitisk proposition. Propositionen tar bland annat upp att en permanent ishall i Högsätra ska byggas, att bygget av friidrottsarenan på Vallen-området kommer igång så fort som möjligt samt att ta fram ett idrottspolitiskt program i nära samverkan med idrottsrörelsen och andra berörda parter.

– Det är mycket glädjande att Moderaterna nu tar fram en så pass proaktiv idrottspolitisk handlingsplan. Staden kan tillsammans med föreningslivet nu gå vidare med dessa viktiga projekt, säger kommunstyrelsens ordförande Daniel Källenfors (M).

Den som nu kommer få ansvar för att den idrottspolitiska propositionen blir verklighet är Filip Svanberg, som är nytillträdd ordförande för Kultur- och fritidsnämnden.

– Det ska bli roligt att arbeta tillsammans med staden och idrottsrörelsen för att förverkliga den idrottspolitiska propositionen. Jag är övertygad om att drar vi alla åt samma håll så kommer idrottslivet på Lidingö att blomstra under de kommande åren, säger Filip Svanberg (M).

Läs den antagna idrottspolitiska propositionen här: Idrottspolitisk proposition

För mer information:

Erik Raita, politisk sekreterare på Lidingö kommun