Tack till hjältar!

Anna-Carin Pehrson, lidingömoderaternas ordförande

Bästa Moderatmedlem,

Jag blir så otroligt stolt när jag ser hur vi Lidingöbor kämpar oss igenom denna kris. Varje dag dyker det upp nya initiativ från olika grupper så att den mycket speciella situationen kan bli lite bättre för oss alla.

Mina tankar går till hjältarna inom Lidingö Stad som kämpar på dygnet runt så att den kommunala servicen fungerar. Allt stöd till äldrevården, skolorna, lokala näringslivet har så här långt, hanterats på ett professionellt sätt och visar att vi bor i en bra och trygg kommun.

Jag känner stor respekt också för Lidingös lokalpolitiker. De flesta politiska kontroverser har lagts åt sidan. Nu kämpar alla för att få kontroll och hitta gemensamma lösningar på en alldeles ny problematik, så att Lidingö står bra rustat när vi kommer ut på ”andra sidan”. När stormen lagt sig kommer vi alla ställas inför ytterligare nya utmaningar och låt oss då tillsammans ta tag i dessa med samma energi och samförstånd  som nu råder.

Anna-Carin Pehrson
Ordförande, Lidingömoderaterna